HASTA HAKLARI
Hasta Hakları insan haklarının sağlık hizmetindeki yansıması olup, hastalarımızın yalnızca insan olmaları sebebi ile hak ettikleri, uluslararası ve ulusal mevzuat ile teminat altına alınan haklarıdır.
HASTA HAKLARI BİRİMİNİN AMACI
Amacımız; hastanemizde yaşanabilecek hasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi, sağlık hizmetlerinin hasta memnuniyetine uygun ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasıdır.
HASTA HAKLARI BİRİMİNİN GÖREVLERİ
*Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için çalışmak.
*Hasta ve yakınlarından gelen şikayet ve önerileri, teşekkürleri değerlendirmek.
*Şikayetleri mümkün olduğunca yerinde çözmek.
*Çözülemeyen sorunlarda başvuru formunu doldurmak ve gerekli prosedürü işleterek Hasta Hakları Kuruluna sunmak.
*Hasta Hakları Kurulunda görüşülen dosyaları alınan kararlar çerçevesinde ilgililere bildirerek gerekli işlemlerin takibini yapmak.
*Hasta Hakları Uygulamaları ile ilgili Hasta/Hasta yakınları, halkın ve sağlık personelinin eğitim çalışmalarına yardım etmek.
*Ayrıca Şikâyet-Dilek-Öneri kutularından çıkan formların takibini yapmak ve hasta memnuniyet anketlerinin Hasta Memnuniyet Prosedürü doğrultusunda uygulamaktır.
ŞİKÂYET-DİLEK-ÖNERİ BİLDİRİM YOLLARI
Hastanemizle ilgili her türlü öneri, şikayet, soru ve memnuniyetlerinizi;
• Şikayet-Dilek-Öneri kutuları
• www.hastahaklari.saglik.gov.tr
• www.alasehirdh.saglik.gov.tr>İletişim>Görüş öneri formu
• Sabim>Alo184,
• Cimer Kanalları ile bize ulaştırabilirsiniz.
İLETİŞİM
Poliklinik Giriş Katı
02366531065 Dahili:1021
02366541658